Scheme de vaccinare cățel și pisică

Vaccinare in medicina veterinara

ATENȚIE! Nu există vaccinul numărul 1 sau vaccinul numărul 2, etc. Din considerente strict medicale, medicul veterinar va decide schema de vaccinare, vaccinul sau vaccinurile alese.

SCHEMĂ DE VACCINARE PUI CÂINE

1. La vârsta de 6 săptămâni P sau DP
  2. La vârsta de 8 săptămâni DHPPi sau DHP
  3. La vârsta de 10 săptămâni DHPPi+L
  4. După vârsta de 12 săptămâni R
  5. La vârsta de 6 luni DHPPi

Vaccinurile protejează împotriva parvovirozei canine, maladiei Carre (jigodie), hepatitei Rubarth, parainfluenței canine (componenta antivirală), laringotraheitei infecțioase și leptospirozei. La acestea se adaugă ulterior și componenta antirabică.

Opţional, dar recomandat: vaccinare împotriva tusei de canisă- KC sau Versican

Adult: vaccinare cu rapel dacă nu a mai fost imunizat în trecut sau nu se cunoaşte situaţia imunologică.

SCHEMĂ DE VACCINARE PUI PISICĂ

1. La vârsta de 8 săptămâni trivalent
  2. La vârsta de 12 săptămâni trivalent+ R
  3. La vârsta de 16 săptămâni trivalent

Vaccinările protejează împotriva panleucopeniei feline, calicivirozei și rinotraheitei infecțioase feline. La acestea se adaugă ulterior și componenta antirabică.

in anumite situatii se pot recomanda vaccinuri cu componente împotriva clamidiozei feline si leucemiei feline atunci cand pisicile pot fi expuse acestor boli cum ar fi un regim de viata outdoor sau cand traiesc in comunitati mari cum ar fi adaposturi sau cand exista o suspiciune sau un posibil risc de infectare cu aceste boli.

Aceste scheme de vaccinare sufera modificari in functie de varsta animalului, de statusul imunitar, de modul de viata al animalului si de situatia evolutiei bolior pentru care se face vaccinarea in arealul respectiv.

Cabinetul veterinar Homevet foloseste aceste scheme de vaccinare care sunt elaborate conform recomandarilor WSAVA la nivel mondial .