Examinarea cavității orale la câine și pisică

Stomatologie veterinara pisica

Echipa Homevet furnizează și servicii stomatologice de bază cum ar fi detartrajul profesional cu ultrasunete și periajul profesional cu micromotor de mare putere stomatologic.

Când decidem că este timpul pentru efectuarea igienei orale la companionii noștri?

De multe ori noi, la Clinica Veterinară HomeVet identificăm foarte multe afecțiuni stomatologice în timpul consultului general al pacientului.
Examinarea cavității orale presupune un examen general al capului prin care încercăm să identificăm eventuale modificări de formă și de aspect ale musculaturii feței, maxilarului, articulației temporo-mandibulare și mandibulei. Aceste modificări pot fi chiști, tumori, abcese, fistule, etc.
După controlul propriu-zis al capului examinăm cavitatea orală prin ridicarea buzelor pe porțiunea laterală a feței în care observăm modificări la nivelul dinților și ale mucoasei bucale:
– carii,
– fracturi dentare,
– anomalii de poziție,
– aspectul smalțului dentar
– eventuale depuneri de tartru pe suprafața dentară,
– gingivite,
– abcese dentare,
– fistule la nivelul mucoasei gingivale.

De foarte multe ori proprietarul sesizează apariția unui miros ihoros care vine din gura câinelui sau pisicii și atunci se evidentiază depunerile de tartru și placa bacteriană abundentă ce dă mirosul greu de suportat atât de stăpân cât și de animaluț care întâmpină dificultăți de masticare și evită consumul alimentelor pe partea afectată a cavității bucale.
Odată cu înaintarea în vârstă incidența apariției afecțiunilor dentare și ale mucoasei bucale este tot mai mare.
Pe lângă afecțiunile comune la nivelul dinților și ale mucoasei gingivale observăm tot mai des tumori dintre care cele mai întâlnite sunt tumorile virale cu frecvență destul de mare în rândul populației de câini cât și tumori mai agresive cum ar fi carcinoamele.

Clinica Veterinară HomeVet dispune de aparatura stomatologica specială cu ajutorul careia putem efectua intervenții asupra cavității orale atât la câini cât și la pisici.